NUOGIENĖ – DESERTAS, KURIUO MĖGAUSITĖS BE JOKIOS GRAUŽATIES
Parengė Jurga Liaubaitė
Švedų rašytojos Astridos Lindgren knygų vaikams herojus Karlsonas yra pasakęs: „Kad žmonės būtų laimingi, jiems reikia džiaugsmo, meilės… ir truputėlio uogienės.“ Manau, šiai minčiai pritartų ir Kristinos Paužienės šeima – prekės ženklo „Nuogienė“ įkūrėjai ir vystytojai, pirkėjams pristatantys sveikatai palankesnes, mažiau cukraus turinčias, namų gamybos uogienes.
PAPRASTAS NATŪRALUS SKONIS
„Kai nusprendėme, kad gaminsime uogienes, – pasakojimą pradeda Kristina, – iš karto žinojome – gaminsime tokias, kokias patys valgome, gaminame namuose – kuo mažiau cukraus, kuo trumpesnis virimo laikas, jokių papildomų sintetinių priedų, tikras, paprastas natūralus skonis.“
„Nuogienė“ asortimentas, nuotrauka iš asmeninio archyvo
„Pavadinimas „Nuogienė“ labiausiai atitiko mūsų koncepciją – nuoga uoga – gryna, švaru, paprasta, – šypsosi prekės ženklo įkūrėja. – Kita dalis pavadinimo – nauja uogienė – tuo norime pasakyti, kad ir uogienė gali būti kitokia – sveikesnė, įdomesnė, tam tikra prasme „reabilituoti“ uogienės vardą. Paneigti, kad uogienė lygu cukrus.“
Šeima gamina įdomesnius mišinius, į juos įtraukdami ne tokius populiarius, bet sveikatai labai naudingus vaisius ir uogas, tokius kaip rabarbarai, juodieji serbentai, ar superproduktus – ispaninį šalaviją (angl. chia). Kuriamiems produktams naudojamos tik kokybiškos iš Lietuvos ūkininkų perkamos uogos ir vaisiai.
TOBULI SKONIŲ DERINIAI
K. Paužienei uogienių gamyba šiuo metu yra pagrindinė veikla. Kiti jos šeimos nariai turi ir kitų pareigų – mokosi, studijuoja, dirba, augina vaikučius. Paklausus apie apsisprendimą pradėti savo veiklą, moteris buvo atvira: „Tikrai nelengva. Pirmiausia apsisprendėme, kad gaminsime. Tuomet svarstėme, ką norėtume gaminti. Sugalvojome, kad kažką saldaus, nes visa šeima mėgstame gardumynus. Nuo idėjos iki veiksmų praėjo beveik metai. Užtruko įsirengti cechą, nusipirkti įrangą, iš begalės išbandytų receptų išsirinkti tuos, su kuriais startuosime. Be to, nusprendėme iš karto susikurti prekės ženklą, o tai irgi užtruko.“
Jau
pačioje pradžioje moteris žinojo, kad gamins ką nors įdomesnio, ne vieno
ingrediento uogienę. „Nuogienių“ receptūros gimsta labai įvairiai: peržiūrima
daugybė receptų internete, knygose, išragauta uogienių kelionėse, klausiama patarimų
mamų, giminių, draugų. Pavyzdžiui, obuolių su šilauogėmis uogienės recepto
autorė yra Kristinos anyta.
Obuolių ir šilauogių uogienė, nuotrauka iš asmeninio archyvo
„Pirmoji sukurta ir išvirta uogienė buvo braškių su rabarbarais. Tik pabandžiusi supratau, kad būtinai ją gaminsime, ir atrenkant uogienes pretendentes dėl šitos abejonių nebuvo, – sako prekės ženklo „Nuogienė“ įkūrėja. – Sužavėjo tobulas braškių ir rabarbarų skonių derinys. Braškių aromatas ir saldumas puikiai dera su rabarbarų gaiva ir specifiniu poskoniu. Ši uogienė – pirkėjų mėgstamiausia.“
MAŽA „NUODĖMĖ“
„Mūsų „Nuogienės“ skirtos visiems, kurie nori pasiskaninti savo kasdienybę, – sako Kristina. – Uogienė gali būti ta maža „nuodėmė“, kai norisi kažko saldaus, bet nenori suvalgyti torto ar pyrago gabalo. Tuomet tiesiog imi natūralaus jogurto, šiek tiek uogienės ir granolos arba lietuviško varškės sūrio ir uogienės – puikus sveikesnis desertas. O kokie blynai, varškėčiai ar varškės apkepas be uogienės? Rekomenduoju drąsiai valgyti uogienes, tik pasirinkti tokias, kuriose mažiau cukraus ir valgant neprarasti saiko jausmo. Manau, uogienė (ne ta, kur cukraus daugiau nei uogų) yra sveikiausia deserto alternatyva.“
Paužų
šeimą darbams įkvepia vasara su savo kvapais ir skoniais, paragauti įdomūs produktų
deriniai. Taip pat ir pats gamybos procesas – uogų, vaisių spalvos, nuostabus
verdamos uogienės kvapas. Į uogienės indelį sudedama daug meilės ir pastangų,
tad jiems labai svarbus grįžtamasis ryšys.
DRĄSA RAGAUTI
Prekės ženklo „Nuogienė“ vystytojams iššūkių netrūksta. K. Paužienė su šeima įdeda nemažai darbo, nes viską daro patys. Į priekį juos veda šeimos palaikymas ir susitelkimas, nauji bandymai ir klaidos, noras gaminti ir kurti naujus receptus, pirkėjų teigiami atsiliepimai.
„Vartotojai uogienes vertina kaip labai saldų produktą, – sako jie. – Todėl norime suteikti pirkėjams kuo daugiau galimybių paragauti ir įsitikinti, kad gali būti ir kitaip. Pastebime, kad pirkėjui žodžiai „pagardas“ ar „čatnis“ skamba kažkaip įdomiau, o „uogienė“ – pernelyg įprastai. Taigi, tik paragavęs pirkėjas gali įsitikinti, kad „Nuogienė“ yra kitokia.“
Braškių ir rabarbarų uogienė, nuotrauka iš asmeninio archyvo
„Turime daug minčių dėl įvairių naujų produktų, – ateities planais dalijasi pašnekovė. – Nekantrauju pradėti gaminti ir pirkėjams pasiūlyti becukres uogienes, norime naudoti kuo daugiau superproduktų savo uogienėse, taip pat turėti „prieskoninių“ uogienių liniją.“
„Nuogienės fabrikėlis“ tikisi dar labiau išsigryninti veiklos pobūdį, gaminti sveikesnes uogienes, gausinti pirkėjų ratą. Desertų mėgėjus K. Paužienė skatina drąsiai ragauti naujų skonių produktų, gardžiuotis uogienėmis ir taip palaikyti lietuvišką šeimos verslą!